Er det dit eget ønske, eller er du repræsentant for en forening eller gruppering?
Mit eget ønske
Beskrivelse
Den oprindelige vision var, at åbne byen mod vandet. Den vision skal I finde frem igen.
Sørg for at alt nybyggeri på Aarhus Ø ÅBNER sig for mennesker i gadeplan. Og sørg for at der skabes korridorer mellem by og havn, således at havet er synligt for så mange som muligt, helt ind til Kystvejen.
Kig også på at skabe levende miljøer, hvor der sker noget spændende for FODGÆNGERE i gadeplan. Som tommelfingerregel skal der være noget spændende for fodgængere for hver 50 meter.
Da grundene udfor Kystvejen blev ledige, byggede man "moderne" i glas og beton (Navitas og Bestseller) og man valgte arkitektur, som lukker sig mod mennesker, som opholder sig i gadeniveau og blokerer mellem by og hav. Kun bilerne kan færdes i området. Bygningerne har ingen åbninger for interaktion i gadeplan. Det er rædselsfuldt. Det er menneskefjendsk.
Der er INGEN grund til, at den slags bygninger skal ligge hvor de ligger og spærre for udsigt og adgang mellem by og hav(n).
Sørg for at alt nybyggeri på Aarhus Ø ÅBNER sig for mennesker i gadeplan. Og sørg for at der skabes korridorer mellem by og havn, således at havet er synligt for så mange som muligt, helt ind til Kystvejen.
Kig også på at skabe levende miljøer, hvor der sker noget spændende for FODGÆNGERE i gadeplan. Som tommelfingerregel skal der være noget spændende for fodgængere for hver 50 meter.
Da grundene udfor Kystvejen blev ledige, byggede man "moderne" i glas og beton (Navitas og Bestseller) og man valgte arkitektur, som lukker sig mod mennesker, som opholder sig i gadeniveau og blokerer mellem by og hav. Kun bilerne kan færdes i området. Bygningerne har ingen åbninger for interaktion i gadeplan. Det er rædselsfuldt. Det er menneskefjendsk.
Der er INGEN grund til, at den slags bygninger skal ligge hvor de ligger og spærre for udsigt og adgang mellem by og hav(n).
Hvor skal idrætsfaciliteten placeres?