Er det dit eget ønske, eller er du repræsentant for en forening eller gruppering?
Mit eget ønske
Beskrivelse
Ø’en mangler en sammenhængende plan for en fremtidssikret infrastruktur - ligesom resten af Aarhus gør det.
Der er mange store - og fantastisk flotte - projekter igang i byen i øjeblikket. Men det virker som om, at ingen vil tale om den “elefant”, som hedder den fremtidige personmobilitet og infrastruktur.
Ud over Ø’en, Kongelunden, Sydhavnen, Marselistunnellen, er der en række nye bydele og fortætninger i støbeskeen. Altsammen noget, som yderligere forstærker behov for en effektiv infrastruktur - hvor der er plads til os alle.
Dét råber på en overordnet, samlet og fremtidssikret løsning. Og ikke mindst en grøn og bæredygtig en af slagsen.
Jeg har præsenteret flere konkrete forslag. Èt af dem er en forbindelse mellem Pier2 og Mellemarmen. Det vil afstedkomme mindst tre fordele:
1. Voldsom trafikal aflastning af Midtbyens havnenære gader (som jo allerede nu er kaotiske).
2. Nem og hurtig forbindelse fra Ø’en mod syd - via den kommende Marselistunnel til E45/motorvejsnettet.
3. Og nem og hurtig forbindelse fra Ø’en til Sjælland/København via Molslinjen.
Jeg er sikker på, at der bliver tænkt over tingene og regnet på tallene - men hvornår tør politikerne melde ud? Det haster nemlig, hvis vi ikke endnu engang skal stå med en aarhusiansk hovsa-løsning.
Der er mange store - og fantastisk flotte - projekter igang i byen i øjeblikket. Men det virker som om, at ingen vil tale om den “elefant”, som hedder den fremtidige personmobilitet og infrastruktur.
Ud over Ø’en, Kongelunden, Sydhavnen, Marselistunnellen, er der en række nye bydele og fortætninger i støbeskeen. Altsammen noget, som yderligere forstærker behov for en effektiv infrastruktur - hvor der er plads til os alle.
Dét råber på en overordnet, samlet og fremtidssikret løsning. Og ikke mindst en grøn og bæredygtig en af slagsen.
Jeg har præsenteret flere konkrete forslag. Èt af dem er en forbindelse mellem Pier2 og Mellemarmen. Det vil afstedkomme mindst tre fordele:
1. Voldsom trafikal aflastning af Midtbyens havnenære gader (som jo allerede nu er kaotiske).
2. Nem og hurtig forbindelse fra Ø’en mod syd - via den kommende Marselistunnel til E45/motorvejsnettet.
3. Og nem og hurtig forbindelse fra Ø’en til Sjælland/København via Molslinjen.
Jeg er sikker på, at der bliver tænkt over tingene og regnet på tallene - men hvornår tør politikerne melde ud? Det haster nemlig, hvis vi ikke endnu engang skal stå med en aarhusiansk hovsa-løsning.
Hvor skal idrætsfaciliteten placeres?